אחרי שהגעתם בשעה טובה ומוצלחת למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש ( Search Engine Result Page – SERP) של גוגל המטרה שלכם היא לגרום לאנשים להקליק ולהיכנס לאתר. כדי למשוך קליקים אתם צריכים להצליח להעביר את המסר שלכם, להיות אינפורנמטיביים ומעניינים ולבדל ולהבליט את האתר שלכם, ויש לכם מעט מאוד מקום וזמן לעשות זאת.
מעבר לכך שהמטרה שלנו היא לייצר כניסות לאתר, חשוב לדעת כי ה CTR (שיעור הקליקים – Click Through Rate) הוא חלק מאלגוריתם החיפוש של גוגל, ואם האתר שלכם מופיע בדף ראשון אבל אף אחד לא מקליק עליו, בגוגל כנראה יבינו שהאתר לא כל כך רלבנטי לשאילתת החיפוש ויורידו אותו למטה.
אז איך תגרמו לאנשים להקליק על האתר שלכם ולא על תשעת האתרים האחרים המופיעים יחד איתו בדף תוצאות החיפוש?
ישנם כמה דברים מרכזיים שנמצאים בשליטה שלכם:
• כותרת העמוד – title tag: כותרת העמוד צריכה להיות כזו שתגרום לאנשים לרצות לראות את האתר. שימוש במילות המפתח בכותרת ילמד כי האתר רלוונטי לשאילתת החיפוש ויכול למשוך יותר קליקים.
• תיאור – meta description: התיאור צריך להיות כתוב כמודעה טובה שתעודד את הגולשים להיכנס לאתר. מאחר והמילים שמופיעות בשאילתת החיפוש בולטות, שימוש במילות מהמפתח יועיל גם פה – זה גם יגרום לתוצאה לבלוט יותר וגם ילמד על רלוונטיות. כדאי להוסיף ב description גם הנעה לפעולה, כגון: קראו פה, כנסו וכדומה, שמשפרת את שיעור הכניסות לאתר.
• כתובת URL: תנו לדפי האתר כתובות רלוונטיות לתוכן שלהם. הכתובת מוצגת בדף תוצאות החיפוש וסביר להניח שכתובת רלוונטית תמשוך יותר קליקים מכתובת שלא אומרת כלום. בקידום אתרים בעברית כדאי להשתמש בכתובות בעברית.
גורמים נוספים שמשפיעים על שיעור הקלקות:
Google site links
sitelinks הם קישורים לדפים המרכזיים באתר שמופיעים מתחת לתיאור האתר בדף תוצאות החיפוש. הקישורים נבחרים באופן אוטומטי של-ידי גוגל שמפענח את מבנה האתר ומציג לגולשים קיצור דרך למידע שחיפשו.
אין לנו דרך כמובן לדעת מהו האלגוריתם של גוגל שמוצא ומציג sitelinks אך מה שברור זה שגוגל לא יציג אותם אם הוא לא חושב שהצגתם תועיל לגולשים או רלוונטית לשאילת החיפוש שלהם, ומובן מאליו – קישורי אתר לא יוצגו אם המבנה של האתר פשוט לא מאפשר לגוגל למצוא אותם. מה עושים?
• דואגים ליצור היררכיה ברורה באתר, עם מבנה הגיוני וניווט נוח בין דפי האתר.
• דואגים לכך שסרגלי הניווט והקישורים הפנימיים באתר בנויים נכון, ללא חזרות וכתובים ב- HTML עם anchor טקסט אינפורמטיבי.
כדאי לדעת שגם אם האתר שלכם בנוי מעולה והניווט בו מצויין לא בהכרח תקבלו את קישורי האתר הנחשקים. מבדיקת האתרים שכן מוצגים עם sitelinks עולה שאלו בעיקר אתרים סמכותיים בתחומם, מדורגים במקום הראשון בביטוי החיפוש הספציפי, בעלי מספר גבוה יחסית של כניסות טבעיות, CTR גבוה מדף תוצאות החיפוש, מכילים קישורים יוצאים רלבנטיים ושימושיים, מקבלים קישורים פנימיים מאתרים איכותיים והם בעלי ותק של כמה שנים. ובקיצור – כל מה שצריך כדי שהאתר שלכם יהיה טוב, חזק ומדורג גבוה בגוגל. אז תדאגו לעשות את כל זה ואולי תקבלו בבונוס גם קישורי אתר.
Google+
גוגל מראה יותר ויותר תוכן מ Google+ בדף תוצאות החיפוש, כך שגם אם קהל היעד שלך לא שם, כדאי שיהיה לך פרופיל ב Google+. חוץ מזה, אם התוצאה מופיעה עם google+ (צריך להיות מחוברים לגוגל כדי לראות את זה), הסיכויים שילחצו עליה גדולים משמעותית, ללא קשר למיקום שלה בדף התוצאות. כמובן שפתיחת פרופיל בלבד לא מספיקה. כדי לזכות ב 1+ ומספר גבוה של אנשים במעגלים צריך להיות גם פעילים.
תמונה של הכותב
הצגה של תמונה לצד תיאור האתר בדף תוצאות החיפוש מושכת עת עין הגולש והיא יכולה להגדיל את שיעור ההקלקות, במיוחד אם מדובר בתחום שבו היחס האישי משפיע, כמו בתחומים טיפוליים.
איך להציג תמונה בדף תוצאות החיפוש
כוכבי דירוג
ללא ספק דירוגים המופיעים בדף תוצאות החיפוש השפעה אדירה על ה CTR.
כדי לאפשר הצגה של כוכבי דורוג צריך להוסיף ביקורות לאתר. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות:
1. Microformats hReview Schema
2. RDF Review Snippet
schema.org הוא פורמט פתוח שמאפשר לתקשר עם הרובוטים של מנועי החיפוש ואפשר דרכו להטמיע ביקורות ב HTML, XHTML, Atom, RSS, ו XML.
מדריך קידום אתרים inlight מספק תשובות מקצועיות לשאלות נפוצות בקידום אתרים. תוכל לשאול שאלות בקידום אתרים ונשמח לענות.